Volejbalová schůze 12. 12. 2026

Dne 12. 12. 2025 jsme se sešli na schůzi rady klubu. Schůze trvala přibližně 3 hodiny.

Nejprve jsme se věnovali oficiální úpravě pravidel fungování rady a shodli jsme se, že domluvené změny necháme zanést do ustavujícího dokumentu. Dohodli jsme se, že rada bude složena ze tří původních členů (Jarda, Jirka a my) a dále ze zástupců jednotlivých týmů. Zástupci týmů se mohou v čase měnit podle aktuální situace. Ujasnili jsme si, že pokud zástupce týmu nebude na radě přítomen, jeho hlas propadne, pokud jej předem nepředá jinému členovi rady. Současně jsme nastavili, že v případě nerozhodného hlasování rozhodne užší původní rada „starších“. Pro usnášeníschopnost rady jsme stanovili minimální účast na 60 %.

Následně jsme odhlasovali výši členských příspěvků. Shodli jsme se, že zavedeme centrální výši příspěvků ve stejné výši jako v loňském roce a bez výjimek, tedy malí sportovci 500 Kč, mládežníci 1 000 Kč a dospělí 2 000 Kč. Zároveň jsme si potvrdili, že případné vyšší příspěvky vybrané nad rámec této centrální výše náleží danému týmu, ale vždy musí být vybrané transparentní účetní cestou přes klubový portál. Důrazně jsme si řekli, že nechceme, aby jakékoliv peníze tekly mimo klubovou kasu, protože by to mohlo poškodit pověst klubu a potenciálně ohrozit i dotace od města.

Otevřeli jsme téma odměn trenérů. Návrh na zvýšení příspěvků s tím, že by navýšení šlo na mzdy trenérů, jsme nepřijali, a proto budeme hledat cestu podpory trenérů zejména přes dotace Středočeského kraje.

V rozpočtové části jsme si shrnuli čísla tak, aby byly jasně uchopitelné. Za rok 2025 jsme uvedli příjmy (mimo různé nečekané příjmy) ve výši cca 467 000 Kč a pro příští rok jsme pro účely plánování předběžně nastavili podobnou částku, tedy cca 450 000 Kč. Zaznělo také srovnání, že oproti roku 2016 je to zhruba čtyřnásobný rozpočet. U dotace Můj klub 2026 jsme předběžně počítali nominálně se stejnou výší jako doposud, ale zároveň máme cca 30 malých dětí navíc (cca +30 tisíc), takže reálný výsledek uvidíme až podle finálního výpočtu. Pro příští rok jsme rámcově počítali s rozdělením prostředků takto: muži A 65 tisíc, ženy A 90 tisíc, muži B 15 tisíc, ženy B 0, Jarda děti 100 tisíc, Jardík děti 15 tisíc, my děti 15 tisíc, Ondra děti 80 tisíc, údržba, materiál a rezerva 70 tisíc a rezerva z darů 75 tisíc, kterou chceme využít na mládež v příštím roce. Pokud se máme držet stanoveného tempa, konstatovali jsme, že nám v letošním roce zbývá na bankovním účtu zhruba 60 tisíc Kč, přičemž způsob řešení dořešíme samostatným e-mailem.

Poté jsme řešili správu kurtů a pořádek. Souhlasili jsme se jmenováním Fendyho do role „správce pořádku“ na kurtech (formální název si doplní sám) a požádali jsme ho, aby nám poslal do e-mailu přesné znění toho, jak má kontrola pořádku vypadat. Odsouhlasili jsme také nákup sekačky. Naopak jsme se neshodli na okamžitém zavedení trestů, tresty chceme řešit až při opakovaných přečinech. Domluvili jsme se, že Fenda nastaví k údržbě a pořádku jasný řád včetně fungování šaten. Narazili jsme přitom na praxi, že ne vždy půjde odškrtávat „uklizeno“, protože týmy do šaten často vůbec nechodí, a proto jsme navrhli opačný princip evidence: zapisovat hlavně případy, kdy byl nepořádek. Zároveň jsme vzali v potaz připomínku za mužský A tým, že býváme poslední na kurtech a často to pak vypadá, že nepořádek jde za námi, i když ho udělal někdo před námi, a toto chceme v pravidlech férově zohlednit. Padl také návrh na zahradní domeček a odsouhlasili jsme, že budeme aktivně hledat řešení.

Dále jsme ocenili založení komunikační skupiny jako dobrý nápad. Shodli jsme se, že skupina má sloužit k řešení aktuálních problémů a k informování o provedených činnostech, a zároveň jsme si řekli, že ji nebudeme zbytečně zahlcovat.

V části věnované pojištění bylo řešeno, že sportovně jsme pojištění přes ČUS a pokud se cokoliv stane, máme je kontaktovat. Pojištění odpovědnosti jsme si nechali jako úkol k dořešení, který budu řešit já. Dodatečně jsem dodal, že jsme poptávali trenérské kurzy v Kladně a čekáme na informaci o vypsání termínů.

Prošli jsme také situaci jednotlivých týmů a konstatovali jsme, že sportovní činnost pokračuje jako v předchozím roce a že máme dva nové mládežnické týmy, které jsou od letoška oficiální.

Samostatně jsme otevřeli otázku přechodu mládeže, konkrétně dívek do žen B. Řešili jsme využití čtvrtečního tréninku a dohodli jsme se, že tréninky musí obecně sloužit k trénování týmů. Zaznělo, že pokud by to tak nebylo, mohou hráčky jít v pátek hrát s víkenďákama. Současně jsme vyjádřili záměr postupně zahrnovat dívky do tréninků žen B, ale vědomě „postupně“, protože je na to zatím brzy a budeme to nastavovat průběžně během roku.

Významný bod jsme věnovali automatizaci účetnictví. Shodli jsme se, že současný stav je neudržitelný a že s Janou budeme hledat zlepšení. Přijali jsme, že rychlejší řešení je v tuto chvíli lepší, a proto po konzultaci s Janou připravíme v administraci klubového webu systém, kam budete nahrávat všechny doklady. Následná práce s doklady má být řízena automaticky, včetně importu do účetního systému a zápisu do online tabulky. Domluvili jsme se, že s konkrétním řešením přijdeme co nejdříve tak, abychom na něj od nového roku alespoň částečně naběhli.

V plánech pro kurty jsme si potvrdili, že v příštím roce neplánujeme žádné velké úpravy, protože letos jich bylo dost. Počítáme s nákupem stolů a židlí pod pergolu. Zmínili jsme vývod vody, který nás dlouhodobě trápí, a pravděpodobně navrhneme menší úpravu, přičemž uvítáme vaše návrhy. Dodatečně jsme doplnili důležitý bod, který na schůzi nezazněl: na jaře musíme zkontrolovat eternit na střeše, protože už odchází a bylo to patrné při sundávání okapů. Na jaře provedeme kontrolu a podle stavu rozhodneme o dalším postupu. Dále jsme znovu otevřeli nápad na úpravu vstupu do domečku, konkrétně odstranit dvě skříně po stranách a vyrobit jednu velkou do čela, čímž by vzniklo více místa, ale s ohledem na finance to letos nejspíš řešit nebudeme. Padl i návrh na pořízení buňky či menšího kontejneru na kurty, a domluvili jsme se, že se po něčem vhodném budeme dívat. Současně jsme si potvrdili, že necháme letos zkontrolovat stromy arboristou, abychom přesně věděli, co musí dolů.

Na závěr jsem otevřel téma volby předsedy pro příští rok. Připomněl jsem, že volba proběhne v příštím roce, a zároveň uvedl, že nejsem ještě stoprocentně rozhodnutý, zda budu pokračovat, zejména z časových důvodů. Současně jsem si stanovil podmínku, že chci protikandidáta, aby volba měla reálnou váhu. Proto jsem požádal členy rady, aby takového kandidáta našli.

Ing. Josef Antoš, předseda VKT

13.12.2025



Kontaktujte nás